Повідомлення до ПФУ про виплату коштів застрахованим особам

ПФУ повідомив наступне:

  1. Після оплати листків непрацездатності за рахунок страхових коштів ПФУ роботодавець має зобов’язання відзвітувати про проведені виплати та надіслати до ПФУ відповідне Повідомлення.
  2. Строк для надсилання Повідомлення — протягом місяця з дня проведення виплати.
  3. Подати Повідомлення можна в електронному вигляді на вебпорталі електронних послуг ПФУ (portal.pfu.gov.ua).

Алгоритм дій для подання Повідомлення:

Крок 1. Зайдіть в особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ та на панелі зліва оберіть опцію «Заяви-розрахунки та створення повідомлень про виплату коштів застрахованим особам».

Крок 2. У новому вікні визначте параметри пошуку заяв-розрахунків, за якими потрібно подати Повідомлення, обравши необхідний критерій:

  • період їх формування чи
  • номер листка непрацездатності.

Крок 3. У кінці пошукової форми натисніть кнопку «Пошук».

Крок 4. Із обраних системою (за вказаними параметрами) заяв-розрахунків зі статусом «Оплачено» оберіть ту, за якою потрібно подати Повідомлення, натиснувши на її номер.

Крок 5. В полі «Додаток про тимчасову непрацездатність», оберіть потрібний лікарняний та натисніть кнопку «Створити повідомлення».

Крок 6. У полі «Дані щодо виплати» оберіть необхідне поле, натисніть піктограму з олівцем.

Крок 7. У вікні, що відкриється, система автоматично «підтягне» суми виплат. Заповніть інші обов’язкові поля та натисніть «Продовжити».

Крок 8. Після цього натисніть кнопку «Сформувати повідомлення».

Крок 9. Сформоване Повідомлення підпишіть кваліфікованим електронним підписом та відправте до ПФУ. Для цього варто натиснути кнопку «Підписати та відправити в ПФУ». Кнопку «Зберегти» варто використовувати час від часу, якщо Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам містить багато листків непрацездатності.

Після внесення дати виплати страхових коштів в перший листок непрацездатності, система автоматично присвоє відповідну дату всім листкам непрацездатності, які містяться у Повідомленні. За необхідності є можливість відкоригувати значення дати (якщо вона відрізняється від присвоєної).

Отримати підтвердження, що Повідомлення отримане ПФУ, можна, обравши опцію «Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам (пошук)».

Переподавати вже подані та прийняті ПФУ Повідомлення не потрібно. ПФУ аргументував це тим, що п. 1 постанови правління ПФУ від 21.12.2022 № 28-3 передбачено Повідомлення подавати:

  • через Єдиний державний вебпортал електронних послуг, або
  • через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України, або
  • у паперовій формі.

Тобто страхувальник може обрати один із способів подання до органу ПФУ Повідомлення. Дублювати раніше подані Повідомлення про виплату коштів застрахованим особам в електронному форматі не потрібно.

(Джерело: роз»яснення ПФУ від 20.11.2023р.)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *