Судова практика: ДФС своєчасно не отримала ПН через перевантаження серверу

У ході судового процесу ТОВ «Новус України» наполягало, що своєчасно направило податкову накладну до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, внаслідок чого підстави для застосування до позивача відповідальності, передбаченої п.1201 ПКУ, в цьому випадку відсутні.
Згідно з судовими матеріалами, з урахуванням дати складення податкової накладної (31.03.2018 р.), граничним терміном для реєстрації податкової накладної позивача № 6772 від 31.03.2018 р. було 15.04.2018 року.
При цьому, згідно з квитанцією про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, податкову накладну № 6772 від 31.03.2018 було доставлено до центрального рівня ДФС 16.04.2018 року о 08:13:30, тобто після граничної дати для реєстрації в ЄРПН такої податкової накладної. Таким чином, податківці дійшли висновку про порушення позивачем встановленого терміну для реєстрації податкової накладної на 1 календарний день
Суд не погодився з таким висновком контролюючого органу з огляду на таке.
Відповідно до матеріалів справи, 15.03.2018 р. позивач відправив на реєстрацію в ЄРПН податкову накладну № 6772 від 31.03.2018 р. на загальну суму 766,9 млн грн за допомогою платного програмного забезпечення «IFin». Згідно з даними, відображеними в системі надсилання та реєстрації податкових накладних, зазначена накладна надіслана до ДФС України 15.04.2018 р. о 19:10 год.
Крім того, відповідно до Висновку експерта за результатами проведення експертизи комп`ютерної техніки та програмних продуктів від 13.06.2019 №17138/19-35, наданого позивачем як доказу підтвердження власної правової позиції, відповідно до ст. 101 КАС України, зазначено, що файл податкової накладної № 6772 від 31.03.2018 р. було направлено до шлюзу Державної фіскальної служби України 15.04.2018 р. в 19.10.35 за київським часом.
Допитана як свідок у справі працівник з технічних питань Українського сервісу подання електронної звітності та продовження ЕЦП (https://www.ifin.ua/), пояснила, що не володіє інформацією про збої в роботі програмного забезпечення «Ifin» 15.04.2018 р. А також зазначила, що «Ifin» з листом про надання інформації щодо направлення файлу податкової накладної № 6772 15.04.2018 р. до Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронний документів ДФС України», у відповідь на що позивачу листом від 19.04.2018 р. № 19/04/18/1 була надана відповідь про те, що файл вказаної податкової накладної 15.04.2018 р. о 19:10 год був направлений засобами веб-сервісу до ДФС.
До того ж працівник «Ifin» засвідчила, що технічних та програмних обставин затримки відправки податкових накладних для реєстрації в ЄРПН через сервіс «Ifin» не існує.
На запитання суду про те, що могло стати причиною реєстрації податкової накладної в наступний операційний день після дня направлення, свідок припустила, що мало місце системне перевантаження серверу ДФС України, адже 15.04.2018 р. був останнім днем для реєстрації податкових накладних, виписаних протягом 16.03.2018 р. – 31.03.2018 р.
“Дослідивши обставини направлення позивачем податкової накладної № 6772 від 31.03.2018 р. для реєстрації їх в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом встановлено факт надіслання позивачем цієї податкової накладної протягом операційного дня 15.04.2018 р., тобто у строк, встановлений п. 201.10 ст. 201 ПКУ.
Водночас, відповідачем не надано суду доказів несправності засобів телекомунікаційного зв`язку платника податків чи інших доказів на підтвердження наявності вини позивача у порушенні граничного строку направлення на реєстрацію податкових накладних.
Таким чином, суд дійшов висновку, що позивач у повному обсязі виконав свій обов`язок щодо реєстрації зазначеної податкової накладної у строк, встановлений п. 201.10 ст. 201 ПКУ” – йдеться в рішенні Окружного адмінсуду м. Києва від 25.06.2019 р.
(Джерело: рішення Окружний адмінсуд м. Києва від 25.06.2019рю у справі № 640/7644/19)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *