Порядок дій у разі подання через Електронний кабінет платника заяви на повернення з бюджету помилково та/або надміру сплачених сумм, а саме:
- Здійснити вхід до електронного сервісу «Електронний кабінет». Вхід до приватної частини Електронного кабінету надається після проходження користувачем електронної ідентифікації онлайн з використанням кваліфікованого електронного підпису (далі — КЕП) будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, через Інтегровану систему електронної ідентифікації (MobileID та BankID), за допомогою мобільного застосунку Дія або з використанням «хмарного» кваліфікованого електронного підпису.
- Обрати режим «Введення звітності» приватної частини Електронного кабінету, який забезпечує можливість створення платниками податкової, фінансової, статистичної звітності, звітності з ЄСВ, зокрема заяви про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені (далі — Заява), і подання її до контролюючих органів.
- Створити Заяву в режимі «Введення звітності», в якій встановити фільтр за параметрами: «рік», «період», «тип форми», зокрема «J(F)13 Запити». З переліку електронних форм обрати необхідну форму Заяви J1302002 / F1302002— Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені.
- Натиснути на поле «Заява про повернення помилково та/або надміру сплачених сум грошових зобов’язань та пені», після чого система має відкрити вікно, в якому в полі «Код ДПІ» потрібно зазначити територіальний орган ДПС, до якого подається заява, а після цього натиснути кнопку «Створити» для відкриття форми Заяви для заповнення.
- Заповнити відповідні поля Заяви. Під час формування Заяви відбувається автоматичне заповнення полів, а саме «Код органу ДПС, куди подається заява», «Назва органу ДПС, куди подається заява», «Податковий номер платника або серія (за наявності) та номер паспорта фізичної особи — платника податків», «Найменування або прізвище, ім’я, по батькові (для фізичних осіб) платника податків», «Поштова адреса». Інші поля електронної Заяви підлягають обов’язковому заповненню платником.
- Обрати напрям перерахування коштів: проставити позначку «V» у відповідному полі. Платник має заповнити один з чотирьох напрямів перерахування коштів та реквізити для такого перерахування.
- За потреби приєднати до Заяви додатки через форму J1360102 / F1360102— Документ довільного формату (копії платіжних інструкцій тощо). Для цього у вкладці «Додатки» необхідно обрати опцію «Додати» документ довільного формату (F/J 1360102) та заповнити обов’язкові поля форми. Зверніть увагу: оскільки у полі «Дата сплати до бюджету» Заяви вказується інформація щодо одного платіжного документа, відповідно до якого була помилково або надміру сплачена сума грошових зобов’язань або пені, то з метою повернення таких сум за кількома платіжними документами платник має подати окремі Заяви за кожним платіжним документом.
- Перевірити Заяву, для чого після заповнення форми Заяви натиснути на кнопку «Перевірити». Після цього система перевіряє повноту заповнення реквізитів. У разі наявності незаповнених обов’язкових полів система видає відповідне повідомлення, у разі проходження перевірки система видає повідомлення «ОК». Після проходження перевірки — натиснути на кнопку «Зберегти» і система в Електронному кабінеті збереже чернетку Заяви.
- Підписати Заяву за допомогою КЕП (або електронного цифрового підпису (ЕЦП)), після чого система автоматично надсилає її до органу ДПС для опрацювання. Платнику формується квитанція № 1 щодо отримання ДПС заяви про повернення. В розділі «Вхідні/вихідні документи» Заява доступна платнику для перегляду та друку, а також відображається квитанція № 2 за результатом перевірки Заяви територіальним органом ДПС.
(Джерело: Центральне МУ ДПС по роботі з ВПП)