Закон «Про рекламу», зміни


Закон України «Про внесення змін до Закону України “Про рекламу” та інших законів України щодо імплементації норм європейського законодавства у національне законодавство України шляхом імплементації окремих положень законодавства Європейського Союзу у сфері аудіовізуальної реклами (Європейської конвенції про транскордонне телебачення, Директиви Європейського парламенту та Ради 2010/13/ЄС про аудіовізуальні медіапослуги від 10 березня 2010 року із змінами, внесеними Директивою (ЄС) 2018/1808 від 14 листопада 2018 року)» від 30.05.2023 № 3136-IX  набув чинності 02.10.2023.

Зокрема, Закон № 3136:

  • регулює відносини, пов’язані зі створенням та поширенням реклами в різних її формах та з використанням різних засобів її поширення;
  • визначає правові засади діяльності в Україні суб’єктів у сфері реклами, а також засади державного управління, регулювання та нагляду (контролю) у цій сфері;
  • встановлює вимоги до електронних комунікацій, зокрема, забороняє розповсюдження реклами у формі спаму, в тому числі здійснення масових дзвінків з використанням будь-яких технологій комунікацій без попередньої письмової згоди споживача, зокрема в електронній формі;
  • встановлює додаткові обмеження та заборони щодо реклами алкогольних напоїв, торговельних марок, інших об’єктів інтелектуальної власності, під якими випускаються алкогольні напої та реклами тютюнових виробів, предметів, пов’язаних з їх вживанням, а також електронних сигарет, рідин, що їх використовують в електронних сигаретах, пристроїв для споживання тютюнових виробів без їх згоряння тощо;
  • вводить термін й регулювання «продакт-плейсмент» — форми розповсюдження реклами, яка полягає у включенні за грошову або іншу винагороду безпосередньо товару, послуги тощо або рекомендації щодо них до будь-як відмінної від реклами програми аудіовізуального медіа (фільми, користувацький контент тощо);
  • встановлює критерії, за якими реклама вважається такою, що потрапляє під юрисдикцію України, заборону будь-якої реклами резидентів країни-агресора і розширення заборони вміщувати в рекламі твердження та/або зображення, які є дискримінаційними та/або розпалюють ненависть, ворожнечу чи жорстокість до окремих осіб чи груп осіб за ознаками, зокрема, віку, етнічної належності, сексуальної орієнтації, інвалідності, за іншими ознаками тощо.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *