У разі пошкодження штрихового коду марки акцизного податку, алкогольний напій вилучається з обігу

Пунктом 2 розд. II Положення № 13 визначено, що фіскальний касовий чек на товари (послуги) за формою № ФКЧ-1, наведений у додатку 1 до Положення № 13, має містити обов’язкові реквізити, зокрема, такі як цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої (зазначається у випадках, передбачених чинним законодавством) (рядок 9 «цифрове значення штрихового коду марки акцизного податку на алкогольні напої» фіскального касового чека).

Кожна марка акцизного податку повинна містити такі реквізити, зокрема, індекс регіону України (згідно з додатком), що відповідає місцезнаходженню виробника продукції, позначений двома цифрами (для маркування вітчизняної продукції), серія із чотирьох літер і шестизначний номер, два двозначних числа (місяць і рік, у якому вироблено марки для алкогольних напоїв) або двозначне та однозначне числа (рік і квартал, у якому вироблено марки для тютюнових виробів, тютюновмісних виробів для електричного нагрівання (ТВЕН) за допомогою підігрівача з електронним управлінням і рідин, що використовуються в електронних сигаретах) через скісну риску, сума акцизного податку (для алкогольних напоїв), сплаченого за одиницю продукції, з точністю до тисячного знака, крім суми акцизного податку з реалізації суб’єктами господарювання роздрібної торгівлі алкогольних напоїв, кількість штук у пачці або упаковці (для сигарет, цигарок та сигарил) (абзац сьомий п. 5 Положення № 1251) та QR-код та штрих-код (зазначаються на марках для алкогольних напоїв) (абз. девятий п. 5 Положення № 1251). Штрих-код містить інформацію про серію та номер марки.

Згідно з абзацом третім п. 226.9 ст. 226 ПКУ вважаються такими, що немарковані, зокрема, алкогольні напої, марковані з відхиленням від вимог Положення № 1251, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв.

Разом з тим, вважаються такими, що немарковані, зокрема, алкогольні напої з марками, що мають пошкодження, які унеможливлюють встановлення реквізитів, передбачених абзацом сьомим п. 5 Положення № 1251 (абз. п’ятий п. 20 Положення № 1251).

Відповідальність за недодержання порядку маркування, продажу алкогольних напоїв несуть виробники (замовники), імпортери, продавці таких товарів та їх посадові особи відповідно до закону (п. 228.9 ст. 228 ПКУ).

Таким чином, у разі пошкодження даних щодо цифрового значення штрихового коду марки акцизного податку алкогольного напою розрахункова операція суб’єктом господарювання не проводиться, у зв’язку з чим фіскальний касовий чек не формується та відповідно не заповнюється рядок 9 фіскального чеку. А суб’єкт господарювання повинен вилучити з обігу такий алкогольний напій для подальшого його списання (знищення).

(Джерело: Північне міжрегіональне управління ДПС по роботі з ВПП)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *