Законодавством України передбачено право клієнта (вкладника) банку на оформлення довіреності на інших осіб, яке він може реалізувати як у день відкриття рахунку, так і в будь–який інший час. Варто зауважити, що, відповідно до статті 249 Цивільного Кодексу України (далі – ЦКУ), вкладник, який видав довіреність, має право в будь-який час її скасувати. Щоб уникнути спірних ситуацій при скасуванні довіреності, необхідно повідомити про це рішення свого представника та банк!
Відповідно до ЦКУ довіреністю є письмовий документ, що видається однією особою іншій особі для представництва перед третіми особами.
Оформити довіреність можна різними способами:
- безпосередньо у відділенні банку (якщо банк надає таку послугу); довіреність, засвідчується уповноваженим працівником банку у присутності власника рахунку та довірених осіб і не потребує додаткового засвідчення;
- за межами банку – у нотаріуса або в інших інстанціях, передбачених статтею 245 ЦКУ (наприклад, довіреність військовослужбовця або іншої особи, яка перебуває на лікуванні у госпіталі, санаторії та іншому військово-лікувальному закладі, може бути посвідчена начальником цього закладу, його заступником з медичної частини, старшим або черговим лікарем; довіреність особи, яка проживає у населеному пункті, де немає нотаріусів, може бути посвідчена уповноваженою на це посадовою особою органу місцевого самоврядування; якщо ви знаходитесь за кордоном, можна звернутися до консульства або дипломатичного представництва).
У тексті довіреності повинні бути вказані час і місце її видачі, ПІБ довірителя (вкладника) і його представника, термін дії, підпис довірителя, а також вказані конкретні юридичні дії щодо управління рахунком, на здійснення яких вона видається, наприклад:
- відкриття /закриття рахунку від імені довірителя;
- отримання вкладу по закінченню його терміну/отримання відсотків;
- розпорядження коштами на поточному рахунку (в т.ч. отримання готівкових коштів з рахунку);
- номери поточних або депозитних рахунків, якщо повноваження надаються щодо конкретних рахунків, а не взагалі;
- отримання інформації про стан рахунку, запитування довідки та виписки у відділеннях банку.
(Джерело: Фонд гарантування вкладів фізичних осіб)