Одноразове добровільне декларування доходів та майна фізосіб, черговий законопроект

10 квітня 2018 року у Верховній Раді зареєстровано законопроект №8257 «Про правовий режим добровільного декларування коштів, майна та інших об’єктів фізичними особами».

Пропонується:

1) Запровадити режим одноразового добровільного декларування доходів як підставу для звільнення фізосіб-резидентів від юридичної відповідальності за порушення податкового, валютного законодавства, законодавства про ЄСВ, іншого законодавства, контроль за дотримання якого покладено на органи ДФСУ, за будь-який період до дня набрання чинності Законом. 

2) На об’єкти, отримані чи набуті внаслідок вчинення корупційних або пов’язаних з корупцією правопорушень, які визначалися такими згідно з законодавством, що діяло на момент його вчинення, не може бути поширено режим добровільного декларування. 

3) Визначити перелік об’єктів одноразового добровільного декларування, встановити особливий порядок декларування готівкових коштів із подальшим їх  внесенням на рахунки в банках чи без такого на вибір суб’єктів декларування. Застосування різних ставок оподаткування буде передбачено пов’язаним  законопроектом про внесення змін до ПКУ, залежно від того чи були перераховані готівкові кошти на банківські рахунки.

4) Обов’язкове повернення в Україну тих грошових коштів, які зберігаються в будь-якій формі на рахунках в іноземних банках (в тому числі грошей, виведених в офшори) та які особа бажає задекларувати в добровільній декларації і скористатися державними гарантіями після завершення процедури декларування.

5) Суб’єктам добровільного декларування надати такі гарантії:

– задекларовані об’єкти декларування  визнавати такими, що одержані (оформлені) без порушення законодавства, за умови сплати за них податку;

– передбачити недопустимість:

  • вчинення будь-яких слідчих дій (крім допитів в якості свідка), застосування заходів забезпечення кримінального провадження чи запобіжних заходів у зв’язку задекларованими в добровільній декларації об’єктами;
  • початку в будь-якій формі провадження у справі про адміністративне правопорушення за порушення податкового, митного, валютного та іншого законодавства; 
  • початку провадження у справах порушення митних правил, якщо такі правопорушення пов’язані  з придбанням (формуванням джерел придбання), створенням, переміщенням, отриманням, використанням зазначених в добровільній декларації об’єктів;
  • притягнення до фінвідповідальності за порушення податкового, митного, валютного та іншого законодавства;   
  • притягнення суб’єктів декларування до відповідальності за порушення правил валютного регулювання та валютного контролю.  

– звільнити від обов’язку щодо надання інформації про джерела походження об’єктів декларування, вказаних в добровільній декларації;

– передбачити збереження держорганами таємниці щодо суб’єктів декларування та іншої інформації, що міститься в добровільній декларації (за винятком випадків надання такої інформації відповідно до КПКУ чи за рішенням суду);

– заборонити використання інформації, що міститься в добровільній декларації, в якості доказу вчинення будь-якого адміністративного чи кримінального правопорушення та/або в якості джерела виявлення чи встановлення  обставин, що можуть свідчити про вчинення  будь-якого адміністративного чи кримінального правопорушення;

– заборонити проведення контролюючими органами будь-яких перевірок дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства та притягнення до фінвідповідальності за порушення законів з питань оподаткування та іншого законодавства,  з підстав отримання інформації, зазначеної в добровільній декларації (за виключенням проведення перевірок своєчасності та повноти сплати податку за об’єкти, щодо яких подається добровільна декларація та притягнення до відповідальності за наслідками таких перевірок). 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *