Платник податків при ввезенні товарів на митну територію України включає суму ПДВ, сплачену під час митного оформлення таких товарів, до складу податкового кредиту на підставі належним чином оформленої митної декларації.
При списанні імпортованих товарів через псування товари визначаються такими, що використані в операціях, що не є господарською діяльністю такого платника податку.
Тобто, у суб’єкта господарювання виникає обов’язок нарахування ПЗ за п. 198.5 ПКУ, а також складання та реєстрації податкової накладної на такі зобов’язання.
Підставою для визнання ПЗ з ПДВ буде первинний документ (наприклад, акт) про списання таких товарів у зв’язку із псуванням. За п. 198.5 ПКУ така податкова накладна повинна складатися не пізніше останнього числа звітного податкового періоду. Тобто, якщо списання буде лише одне, то датувати податкову накладну можна і датою складання такого первинного документу.
База оподаткування при списанні імпортованого товару розраховується виходячи з договірної вартості придбання такого товару (п. 188.1 ПКУ). Ціна придбання таких товарів визначається на дату переходу прав власності на такий товар за ціною, зазначеною в договорі на придбання товару (контрактною вартістю).
У графі «Зведена податкова накладна» робиться помітка «X». Тип причини у верхній лівій частині зазначається 13 – складена у зв’язку з використанням виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг не в господарській діяльності
У графі «Отримувач (покупець)» платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.), у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» проставляється умовний ІПН «600000000000».
При цьому, оскільки підставою для нарахування ПК є митна декларація, то у графі 2 «номенклатура товарів/послуг», у випадку списання імпортованого товару зазначаються дати та номери митних декларацій, відповідно до яких нараховуються податкові зобов’язання.
(Джерело: лист ДФС від 01.06.2018 р. №2406/6/99-99-15-03-02-15/ІПК)