Як подати коригуючу заявку-розрахунок на зменшення суми лікарняних

Пенсійний фонд України технічно реалізував можливість формування страхувальниками в особистому кабінеті на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України корегуючих заяв-розрахунків.

Тобто у випадку виявлення страхувальником помилки при розрахунку виплати у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, яка призвела до завищення нарахованої суми лікарняних та отримання зайвих страхових коштів, страхувальнику потрібно сформувати корегуючу заяву-розрахунок за типом корегування «Корегування зменшення» до заяви-розрахунку, яка вже була профінансована та перебуває у статусі «Оплачено» (із зазначенням у відповідних полях правильної суми страхової виплати, що нарахована на підставі листка непрацездатності застрахованої особи).

При цьому до сформованої заяви-розрахунку необхідно додати скановану копію платіжного документа, яким підтверджується факт повернення зайво отриманих страхових коштів на рахунок Пенсійного фонду України, та вибрати причину розбіжності суми у відповідній графі онлайн-форми.

Алгоритм дій для подання корегуючої заяви-розрахунку наступний.

  1. Зайдіть в особистий кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України https://portal.pfu.gov.ua і на панелі зліва оберіть розділ «Заява-розрахунок».
  2. У вікні, що спливе, натисніть «Пошук» та з випадаючого списку скопіюйте номер заяви-розрахунку, яку потрібно відкорегувати.
  3. Натисніть кнопку «Створити нову» та оберіть опцію «Корегуюча ЗР».
  4. У новому вікні введіть попередньо скопійований номер заяви-розрахунку, щодо якої необхідно зробити корегування та натисніть «Продовжити».
  5. При формуванні корегуючої заяви-розрахунку оберіть необхідний тип корегування з переліку: «Корегування зменшення» або «Корегування збільшення», або «Корегування несумових параметрів». Натисніть «Продовжити».
  6. Після цього у «Додатку про тимчасову непрацездатність» натисніть піктограму з олівцем.
  7. У листку непрацездатності, який з’явиться на екрані, у полі «Сума (в гривнях з копійками) (всього)» введіть новий коректний запис (повну правильну суму, якщо обрано опцію «Корегування збільшення» або сторнуючий (від’ємний) запис із знаком «-», якщо обрано «Корегування зменшення»). Відповідні чисельні значення внесіть в поле «Сума (в гривнях з копійками) (у т.ч. за рахунок коштів Фонду)».

Якщо обрано опцію «Корегування несумових параметрів», внесіть виправлену інформацію в поле, яке потребує корегування (наприклад, в реквізити лікарняного, дані про стаж, причину непрацездатності, прізвище тощо).

До корегування зменшення має бути прикріплено скановану копію платіжного доручення, згідно з яким проведено повернення коштів.

  1. Внесіть дані в поле «Причина розбіжності суми», обравши відповідний запис із випадаючого списку або введіть причину, яка не передбачена в автоматичному режимі, в поле «Причина розбіжності суми – інше». Натисніть «Продовжити».
  2. Після внесення корегуючих даних, натисніть кнопку «Сформувати заяву–розрахунок».
  3. Перевірте сформовану заяву-розрахунок та натисніть кнопку «Підписати та відправити в ПФУ».
  4. Корегуюча заява-розрахунок набуває статусу «В опрацюванні». Після її прийняття ПФУ корегуюча заява-розрахунок набуває статусу «Прийнято».

(Джерело: ПФУ)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *