Під час перевірки контролери можуть вимагати проведення інвентаризації ОЗ, ТМЦ та коштів

Згідно з підпунктом 20.1.9 Податкового кодексу України  контролюючі органи, визначені п.п. 41.1.1 ПКУ, мають право вимагати під час проведення перевірок від платників податків, що перевіряються, проведення інвентаризації основних засобів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки.

Абзацом шостим п. 7 розд. І Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань, затвердженого наказом Мінфіну від 02.09.2014 № 879, встановлено, що проведення інвентаризації є обов’язковим, зокрема, на підставі належним чином оформленого документа органу, який відповідно до закону має право вимагати проведення такої інвентаризації. У цих випадках інвентаризація має розпочатися у термін та в обсязі, зазначених у належним чином оформленому документі цих органів, але не раніше дня отримання підприємством документа.

Вимога про проведення інвентаризації надсилається (вручається) платнику (ст. 42 ПКУ).

Відповідно до п.п. 16 п. 3 розд. ІІІ Порядку оформлення результатів документальних перевірок дотримання законодавства України з питань державної митної справи, податкового, валютного та іншого законодавства платниками податків – юридичними особами та їх відокремленими підрозділами, затвердженого наказом Мінфіну від 20.08.2015 № 727 (далі – Порядок № 727), загальні положення акта (довідки) документальної планової перевірки (відповідні додатки до загальних положень) повинні містити, зокрема, інформацію про проведені платником податків під час здійснення перевірки інвентаризації його основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів, у тому числі зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки, а також інформацію щодо інвентаризації документів, розрахунків (у разі її проведення).

Залежно від фінансово-господарської діяльності платника податків та результатів перевірки до інформативних додатків належать, зокрема, копії матеріалів (описи, відомості, протоколи) про результати проведеної платником податків інвентаризації основних фондів, товарно-матеріальних цінностей, коштів тощо (абзац двадцятий п. 1 розд. ІV Порядку № 727).

Якщо платник податків (його посадові особи або особи, які здійснюють готівкові розрахунки та/або провадять діяльність, що підлягає ліцензуванню) відмовляється від проведення відповідно до вимог ПКУ інвентаризації ОЗ, ТМЦ, коштів (зняття залишків товарно-матеріальних цінностей, готівки), то може бути застосовано адміністративний арешт майна платника податків (п.п. 94.2.8 п. 94.2 ст. 94 ПКУ).

(Джерело:  ДПС у Луганській області)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *