Відповідно до статті 9 Закону України «Про захист прав споживачів», споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням.
Повернути товар у магазин, або обміняти його на інший аналогічний, можна протягом 14 днів з дня покупки. Це правило поширюється на товари належної якості, тобто невикористані та непошкоджені.
Щоб повернути або обміняти товар, треба дотримуватися умов його повернення:
- товару немає в переліку тих, що не підлягають обміну та поверненню; (Додаток №3 «Перелік товарів належної якості, що не підлягають обміну (поверненню)» до постанови Кабінету Міністрів України від 19 березня 1994 року №172 «Про реалізацію окремих положень Закону України “Про захист прав споживачів” (із змінами, внесеними згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 07 грудня 2005 року № 1173);
- товар не використовувався і зберігся в тому вигляді, в якому його купували;
- минуло менше двох тижнів з моменту придбання товару;
- є касовий або товарний чек.
Наприклад, в магазині було придбано осіннє пальто, яке не підійшло Вам за розміром, для його повернення необхідно:
- зберегти товарний вигляд споживчі властивості, пломби, ярлики;
- зберегти (знайти, відновити) розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром;
- протягом 14 днів звернутись до продавця із заявою про обмін товару належної якості, в якій зазначити причини з яких товар не може бути використаний за призначенням.
В заяві про обмін товару, необхідно зазначати, що товар, який Ви повертаєте належної якості, однак не задовільнив Вас за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром, тому Ви просите замінити товар на інший.