Повернення працівнику його трудової книжки в разі дистанційного звільнення

У випадку, коли звільнення відбувається дистанційно, й працівник не може особисто з’явитися за місцем роботи для отримання трудової книжки, яка зберігається в роботодавця, пересилання трудової книжки поштою допускається тільки за письмовою згодою працівника (пункт 4.1 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників). Отже, в разі оформлення звільнення онлайн роботодавець має отримати від працівника заяву про пересилання трудової книжки поштою. Таке прохання може включатися окремим пунктом до заяви працівника на звільнення (якщо звільнення відбувається за ініціативою працівника), або ж складається окрема заява. Як і всі інші документи, заяву про трудову книжку слід надіслати роботодавцю узгодженим між сторонами трудового договору способом (із використанням КЕП або альтернативними способами).

Якщо працівник перебуває за кордоном, то нині він також може отримати трудову книжку поштою. Ще не так давно діяли обмеження на пересилання трудових книжок міжнародною поштою. Але з 12.09.2024 набула чинності постанова Кабінету міністрів України від 10.09.2024 № 1045, що внесла відповідні зміни до постанов, які містили цю заборона. Зокрема, урядовці визначили, що пересилання за межі України трудових книжок здійснюється виключно в реєстрованих міжнародних поштових відправленнях (пункт 26 Правил надання послуг поштового зв’язку, затверджених постановою КМУ від 05.03.2009 № 270). Крім того, з Переліку вкладень, заборонених до пересилання у поштових відправленнях, затвердженого постановою КМУ від 08.09.2023 № 958, виключені трудові книжки. Отже, з 12.09.2024 у роботодавців є можливість переслати трудову книжку працівнику, який перебуває за кордоном. Звісно ж, так само потрібна попередня заява від працівника.

(Джерело: Держпраці)

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *