У рішенні Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.04.2021 у справі № 640/17424/19 суд визнав протиправною та нечинною постанову КМУ «Про порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю» від 21.08.2019 № 823 (далі — постанова № 823).
Суд встановив, що постановою № 823 запроваджено безпідставне наділення повноваженнями на здійснення державного нагляду (контролю) органів, яким законами таких повноважень не надано. Закон України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05.04.2007 № 877-V та Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 № 280/97-ВР не передбачають жодних повноважень виконавчих органів міських рад міст обласного значення та ОТГ на здійснення ними державного нагляду (контролю).
Тобто суд дійшов висновку, що законодавство не передбачає жодних повноважень органів місцевого самоврядування (ОМС) на здійснення ними державного нагляду (контролю). Проте, пп. 2 та 3 оскаржуваного Порядку № 823 передбачають повноваження органів ОМС на здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю.
Постановою № 823 затверджено два акти: (1) Порядок здійснення державного контролю за додержанням законодавства про працю та (2) Порядок здійснення державного нагляду за додержанням законодавства про працю. Оскільки суд визнав постанову № 823 нечинною, то ці акти також втрачають чинність.
Рішення суду було ухвалено 28 квітня 2021 року та ще не набрало законної сили. Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи (якщо апеляційну скаргу не було подано) або після винесення рішення судом апеляційної інстанції у цій справі про залишення рішення 1-ої інстанції без змін.
(Джерело: рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 28.04.2021 у справі № 640/17424/19)