У разі зупинення реєстрації ПН/РК в Реєстрі платник має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у ПН/РК, для прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації в Реєстрі (п.4 Порядку №520).
Повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, подається в електронному вигляді у форматі XML – код форми J/F13126.
До Повідомлення можна додати необхідну кількість документів довільного формату (код форми J/F13601), до яких можна завантажити копії необхідних підтверджуючих документів у форматі PDF, PNG або JPG.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Повідомлення, не обмежена.
Розмір вкладень (у форматі PDF, PNG або JPG) до документів довільного формату не повинен перевищувати 2 Мб.
Комісія регіонального рівня протягом п’яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН та надсилає його платнику в порядку, встановленому ст. 42 ПКУ (п. 3 Порядку №520).
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН набирає чинності в день прийняття відповідного рішення (п. 12 Порядку №520).
Таке рішення може бути оскаржено платником в адміністративному та судовому порядку (п.13 Порядку №520).
Порядок розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних затверджено постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165.
Скарга щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН подається в електронному вигляді у форматі XML – код форми J/F13132.
Кількість документів довільного формату, що додаються до Скарги, не повинна перевищувати 100 шт.
Задоволення скарги є підставою для реєстрації, зазначених у скарзі ПН/РК в ЄРПН з урахуванням вимог п. 2001.3 ст. 2001 ПКУ (п. 18 Порядку № 1165).
Якщо рішення щодо скарги не надсилається платнику протягом строку, визначеного п. 56.23 ст. 56 ПКУ, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податку з дня, що настає за останнім днем зазначеного строку (п. 16 Порядку №1165).
Скарга на рішення про відмову у реєстрації ПН/РК в ЄРПН розглядається протягом 10 календарних днів з дня отримання такої скарги центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику. Термін розгляду скарги не може бути продовженим (п. 56.23.3 ст. 56 ПКУ).
Тобто, вже подані для реєстрації у ЄРПН ПН/РК, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день настання однієї з таких подій:
- прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішення про реєстрацію ПН/РК;
- задоволення скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК;
- не надсилання платнику протягом строку, визначеного п. 56.23 ст. 56 ПКУ, рішення щодо скарги на рішення комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації ПН/РК;
- набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію ПН/РК (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
- неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації ПН/РК.
(Джерело: ДПС у Запорізькій області)