Рекламна презентація товарів: організація, облік та оподаткування

До найпоширеніших витрат на презентації належать:

  • оренда приміщення;
  • організація фуршету;
  • організація культурно-розважальної програми.

Щоб провести презентацію на належному рівні, потрібно оформити її як рекламну акцію. Такий захід проводиться з метою збільшення кількості покупців, розширення кола бізнес-партнерів, а отже, пов’язаний з отриманням доходу в майбутньому.

Крім цього, необхідно належним чином документально оформити здійснення витрат:

  • наказ (розпорядження) керівника підприємства про проведення рекламної акції у вигляді презентації;
  • план рекламної акції та кошторис витрат на її проведення;
  • список запрошених бізнес-партнерів (реальних і потенційних);
  • первинні документи, які підтвердять понесені витрати (накладні, акти тощо);
  • звіти про проведення акції та про виконання кошторису витрат.

У бухгалтерському обліку витрати на проведення презентації слід відображати, як проведення рекламної акції. Такі витрати потраплять до витрат на збут на рахунок 93 «Витрати на збут» у період їх здійснення.

Оподаткування

ПДФО, ЄСВ, ВЗ

Об’єкт оподаткування податком на доходи фізичних осіб  для партнерів і клієнтів, які будуть запрошені на презентацію, не виникає. У цьому випадку неможливо визначити дохід кожної конкретної особи, тобто доходи є неперсоніфікованими. А отже, ПДФО і військовий збір  утримувати не потрібно (Джерело: категорія 103.02 «ЗІР»).

Не буде також і об’єкта для стягнення єдиного соціального внеску. Витрати, понесені на організацію таких заходів, не належать до фонду оплати праці і мають знеособлений характер.

ПДВ

Суми «вхідного» податку на додану вартість, сплачені під час здійснення всіх витрат на організацію святкової презентації, підприємство може включити до свого податкового кредиту. Право на податковий кредит виникатиме за наявності підтвердних документів (податкових накладних, зареєстрованих у Єдиному реєстрі податкових накладних, інших документів, передбачених п. 201.11 ПКУ). Такі вимоги прописані в п.п. 198.3 і 198.6 ПКУ.

Оскільки проведення презентації можна пов’язати з господарською діяльністю, тобто вона здійснюється для зацікавлення клієнтів і партнерів у придбанні продукції, то коригувати податкові зобов’язання з ПДВ в цьому випадку не потрібно. Щоб пов’язати такий захід з господарською діяльністю, слід оформити його як рекламну акцію.

Якщо не оформити презентацію як рекламну акцію, то краще нарахувати «компенсуючі» податкові зобов’язання не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду, у якому проведено презентацію. Робити це доведеться через складання зведеної податкової накладної.

У цьому документі слід вказати:

  • у верхній лівій частині ПН тип причини «13» (використання виробничих або невиробничих засобів, інших товарів/послуг в не господарській діяльності), та поставити код зведеності «4»;
  • у графі «Отримувач (покупець)» власне найменування;
  • у рядку «Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)» умовний ІПН «600000000000»;
  • у «номенклатурній» гр. 2 р. Б реквізити ПН (номер та дату їх складання), які стосуються вхідного податкового кредиту за товарами/послугами, що були використані під час святкування. Ця ПН має бути зареєстрована в ЄРПН у загальному порядку в установлені строки.

Нараховувати «компенсуючі» податкові зобов’язання слід лише на суми «вхідного» ПДВ, які потрапили до податкового кредиту.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *