Оскільки бонуси (інші заохочення), які сплачуються постачальником, спрямовуються на стимулювання збуту продукції (робіт, послуг), такі виплати визнаються як оплата маркетингових послуг.
Отже, при виплаті продавцем бонусу покупцю об’єктом оподаткування ПДВ є маркетингові послуги, які надаються покупцем, а винагорода у грошовій формі (бонуси) є компенсацією вартості таких послуг.
Тобто у покупця при отриманні бонусів від продавця у зв’язку з досягненням певних обсягів закупівель товарів виникають податкові зобов’язання з ПДВ на суму отриманих бонусів.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в ЄРПН платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум ПДВ, що відносяться до податкового кредиту.
Зазначена норма передбачена п. 14.1.185 ст. 14; п. 185.1 ст. 185; п. 201.10 ст. 201 ПКУ.
(Джерело: ДФС у Запорізькій області)